MĂRTURIE


Te-am căutat în lumea mea,
În vise,-n taine, uneori,
Şi lumea toată-mi oferea
În schimbul tău, mii de comori.

Te-am căutat în albul zării,
În orizontul nesfârşit,
Dar toate valurile mării
Spuneau că nu eşti de găsit.

Şi chiar în cer, la dumnezeu,
Umil, am întrebat de tine…
Mi-a spus: ”Nu, dragul meu,
E jos, dar… uită-te mai bine!”

Şi m-am întors iar pe Pământ,
Şi am privit în lung şi-n lat –
Erai acolo… aşteptând…
Şi nu ştiam că te-am aflat.

A fost de-ajuns să mă priveşti –
Căci ce-ar mai fi fost de spus,
Când mândre astrele cereşti
La frumuseţea ta, toate-au apus?!…

Şi-a fost de-ajuns să te privesc
Ca-n ochii tăi să pot citi
Cum două inimi se vorbesc
În taină – pentru-a ne uni.

Şi moară oamenii de ciudă
Că Soarele şi Luna sunt sortiţi,
Chiar dacă-n lumea asta crudă,
Ei doar de zori sunt despărţiţi…

Şi spună lumea ce o vrea –
Că-i rea… ah, bat-o vina –
Ci Soarele tot Lunii îi va da
Din Haosul etern – lumina.

05.01.2003

CRÂMPEIE ABSTRACTE


Albul
şi Negrul
se fugăreau…
şi, din când în când –
destul de des –
se mai şi prindeau…
Un joc, ba sinistru,
ba hazliu…
Apoi, reinversau poziţiile,
şi jocul reîncepea…
Punctul…
vine mult mai târziu,
abia după…
Viaţă.

10.04.2001